loading...

مجک لرن

کسب و کار های کوچک پرسود شاید شما جزو کسانی باشید که مقداری سرمایه از گذشته برای راه اندازی کسب و کار خود جمع کرده اید، اما اکنون نمی دانید که دقیقا چه کسب و کاری راه اندازی کنید. ما در این مقاله ق

۳۰ کسب و کار کوچک پرسود برای تازه کار ها

admin بازدید : 27 سه شنبه 03 آبان 1401 : 9:56 نظرات (0)

کسب و کار های کوچک پرسود

شاید شما جزو کسانی باشید که مقداری سرمایه از گذشته برای راه اندازی کسب و کار خود جمع کرده اید، اما اکنون نمی دانید که دقیقا چه کسب و کاری راه اندازی کنید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی ۳۰ ایده کسب و کار کوچک ولی پرسود بپردازیم که برای راه اندازی نیاز به سرمایه های بالایی ندارند ولی موفقیت در آن ها می تواند زمینه ساز سود بالایی برای شما شود.

معرفی کسب و کار های پرسود و کوچک با سرمایه کم

معرفی کسب و کار های پرسود و کوچک با سرمایه کم

لیست کسب و کارهایی که به شما می خواهیم معرفی کنیم شامل ۳۰ ایده ایجاد کسب و کار کوچک ولی با سود بالا می باشد که حتی برخی از کسب و کارهای این لیست در ایران جدید و نوپا هستند. توصیه می شود که قبل از ورود به هر کاری بازار کار آن کسب و کار را در منطقه خود به خوبی ارزیابی کنید و ملزومات لازم برای اجرای هرچه بهتر یک کسب و کار پرسود را بدرستی درک نمایید.

 

کسب و کار کوچک به شرکت ها، بازرگانی ها و هم چنین مشاغل آزاد خصوصی گفته می شود که از کارمندان و درآمد کمتری نسبت به شرکت های سایز متوسط برخوردارند. در بسیاری از کشور ها با توجه به نظام اقتصادی کسب و کارهای کوچک مختلفی رایج می باشند که بسیار پر سود بوده و صاحبان آن با سرمایه ی کمی آن کسب و کار را راه اندازی کرده اند.

اثر گذاری کسب و کار های کوچک پرسود بر توسعه ی اقتصادی

کسب و کار های کوچک و پرسود بر توسعه ی اقتصادی کشور بسیار اثر گذارند زیرا از آن دست کسب و کارهایی هستند که سازمان ها و نهاد های گوناگونی در مدیریت آن ها دخالت قانونی و نظارت دارند. یک کسب و کار کوچک جدا از این که بر اقتصاد کشور اثر گذار است از اقتصاد کلان نیز تاثیر می پذیرد. پس می بایست همواره از نظر اخذ مجوز و اخبار کسب و کار یا صنفی در جریان موارد باشید. توسعه کسب و کار های کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است. بررسی‌ ها حاکی از آن است که کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق چهار کانال کار آفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌ های شغلی پرسود و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر گذارند.

۱. کامیون های غذایی

همانطور که می دانید اگر بخواهید رستورانی را راه اندازی کنید، می بایست مراحل مختلفی هم چون خرید و یا اجاره ی یک مغازه، تجهیزات خرید رستوران، خرید موارد غذایی لازم، پرداخت هزینه های تبلیغاتی، استخدام پرسنل و … را طی کنید. این قبیل کارها بسیار پر هزینه بوده و زمان بر می باشد. در مقابل افرادی هم هستند که یا بر اساس علاقه ی و یا با در نظر گیری میزان در آمد این کار که کم هم نیست می خواهند وارد این حوزه ی کاری شوند اما سرمایه ی کمی در اختیار دارند که جوابگوی هزینه های راه اندازی رستوران نیست و همواره به دنبال راه کار هایی هستند که بتوانند با استفاده از آن ها و هم چنین پرداخت هزینه های کمتر و در کوتاه ترین زمان ممکن کسب و کار خود را راه اندازی کنند. هم چنین رویای بسیار شیرینی است که بتوان در مدت زمان کمتر سود بیشتری را به دست آورد؛ بنابراین جهت تحقق این رویا باید انتخاب درستی داشته باشید و بتوانید سرمایه ای که در اختیار دارید را مدیریت نمایید.

 

اگر کمی در سطح شهر جستجو کنید کامیون ها و ماشین هایی را مشاهده خواهید کرد که در مکان های مخصوصی مواد غذایی به ویژه غذاهای فست فودی و یا خانگی را به فروش برسانند. در واقع این نوع کسب و کارها با نام رستوران های سیار و یا کامیون های غذایی شناخته می شوند. ظاهر و سبک کاری این رستوران ها باعث شده است که جذابیت خاصی را برای مخاطبان و مخصوصا جوانان داشته باشند و همین مسئله سبب افزایش میزان فروش روزانه یا ماهیانه ی آن ها شده است.

 

توجه داشته باشید که راه اندازی کامیون مواد غذایی نیازی به پرداخت هزینه های جانبی مانند حقوق ماهیانه ی پرسنل ندارد؛ چرا که معمولا از فضای کمی در این مکان برخوردار هستید و سرویس دهی به مشتریان به صورتی است که دو یا سه نفر به راحتی از عهده ی آن بر می آیند؛ پس نیازی به استخدام پرسنل رستوران نیست. از این رو بسیاری از هزینه هایی که صرف راه اندازی رستوران می شود در راه اندازی این کسب و کار جایی ندارد.

۲. کافی شاپ ها

کافی شاپ ها

کانکس کافی شاپ و سازه های پیش ساخته مختص تهیه یا توزیع غذا و محصولات خوراکی از جمله سازه هایی هستند که همه جا تعداد آنها روند رو به رشدی داشته و به فروشگاه های کوچک محلی تبدیل شده اند. شروع هر کسب و کاری نیاز به صرف هزینه و زمان دارد. اما شما می توانید با هزینه ی کمی و در کوتاه ترین زمان ممکن این کسب و کار را راه اندازی نمایید. در سال های گذشته تقریبا تمامی کافی شاپ ها نحوه ی کار مشخص و ثابتی داشتند یعنی همه ی آن ها دارای یک مکان مشخص بودند. اما امروزه شما می توانید با هزینه ی بسیار کم یک کافی شاپ با در آمد خوب داشته باشید. این نوع کسب و کارها همان ایده های جدید و به روزی هستند که هر روز به دلایل مختلف از جمله راحت تر بودن و شیوه ی کار و هم چنین استقبال مردم در حال توسعه و گسترش می باشد. از مهم ترین اهداف و البته دستاورد های فعالیت در قالب کافه شاپ سیار می توان به تعامل و ارتباط بیشتر و صمیمانه تر با مشتریان اشاره کرد، به صورتی که به راحتی می توان در مکان های مختلف ، مناطق شهری و یا حتی در قالب مسافرت در اکثر نقاط جغرافیایی خدمات لازم را به مخاطبان ارائه داد و علاوه بر فروش بیشتر از این طریق به تبلیغات و معرفی کسب و کار خود نیز مشغول شد.

۳. نانوایی ها

نانوایی می تواند شغل پر در آمدی باشد اما راه اندازی نانوایی قانون و مقررات مخصوص به خود را دارد که می بایست آن ها را رعایت کرد. نانوایی از آن دسته شغل هایی است که همیشه سال تنور داغی دارد. با توجه به ذائقه یا نوع غذایی که مورد استفاده خانواده ها قرار می گیرد نان همیشه و در هر خانه ای خریداری و مصرف می شود. با این وجود هرگونه سرمایه گذاری در این کار مطمئنا به سود میرسد اما چگونگی سریع تر رسیدن به این امر کار هر کسی نیست. برای راه اندازی نانوایی مراحلی هم چون انتخاب محل مناسب برای راه اندازی نانوایی تا گرفتن مجوز و هم چنین خرید ماشین آلات صنعتی برای راه اندازی نانوایی می بایست انحام شود.

۴. کلاس شیرینی پزی

شیرینی پزی شغلی از مشاغل حرفه قنادی رشته ی صنایع غذایی است که مراحلی هم چون تهیه ی مواد اولیه و راه اندازی تجهیزات قنادی را در پی دارد و هم چنین سرویس و نگهداری تجهیزات، آماده سازی مواد اولیه، عمل آوردن خمیر جهت هر نوع پخت شیرینی و کیک، تهیه ی شیرینی بدون فر، تهیه ی مربا و مارمالاد و نیز تهیه ی برخی دسر ها را بر عهده دارد و با مشاغلی هم چون عمده فروشان آرد و شکر، بازرسی اماکن و بازرسی اداره ی نظارت بر مواد غذایی سرو کار دارد.

۵. غرفه بستنی

امروزه یکی از مکان های مورد علاقه و مورد پسند ایرانی ها غرفه های بستنی فروشی و آب میوه فروشی می باشد که به اصطلاح به آن ها ویتامینه می گویند. با نزدیک شدن به فصل تابستان یکی از بهترین مکان هایی که می توان از گرما به آن جا فرار کرد رفتن به غرفه های بستنی فروشی است. راه اندازی این گونه کسب و کار ها در وحله ی اول نیاز به یافتن مکانی مناسب دارد که پر رفت و آمد باشد. علاوه بر این موضوع فراموش نکنید که اطراف شما از جنس شما مغازه ای وجود نداشته باشد و همچنین سعی کنید تا چند صد متری خود جای مناسب برای پارک داشته باشید، چون عمده فروش شما شب‌ ها و در تایم تفریح مردم می باشد. شما می بایست همه تجهیزات و مواد مناسب برای راه اندازی بستنی فروشی را داشته باشید. با توجه به محل و نوع فروشگاه شما، این امکانات ممکن است شامل یک یا دو سینک، یک قفسه کوچک بستنی و انبار خشک برای وسایل و ماشین‌ها و قفسه‌های بستنی، کامپیوتر و سیستم خنک‌کننده، ژنراتور پشتیبان و پنجره‌های خشک‌ کننده باشد.

۶. پرورش گل و گیاه

قطعا میزان سرمایه س اولیه شروع به کار پرورش گل و گیاه مستقیما به نوع کار شما بستگی دارد. پیشنهاد ما جهت شروع به کار گیاهانی هستند که نیاز به مراقبت کمتری جهت تکثیر دارند. هم چنین بهتر است با گل و گیاهانی شروع به کار کنید که که به واسطه ی پاجوش‌ های‌ شان تکثیر می‌شوند و گرمای کمتری برای رشد و تکثیر لازم دارند. گیاهانی که از طریق پاجوش تکثیر می‌شوند به راحتی از هر گلدان حدود پنج گلدان دیگر می‌توانید تکثیر کنید و این بسیار مناسب است. گیاه آپارتمانی سرخس از جمله گیاهانی است که از طریق پاجوش نیز قابل تکثیر است. در ابتدای کار نباید توقع چندان زیادی از کسب در آمد و سود دهی داشته باشید. زیرا هزینه های اولیه مانند تجهیز گلخانه و هزینه خرید یا اجاره زمین به مراتب زیاد خواهد بود. همچنین اگر گلخانه شما کوچک باشد در ابتدای کار (سال اول) به طور خوش بینانه دخل و خرجتان باهم برابر خواهد شد و سود کمی خواهید کرد. اما از سال دوم به بعد همچنان که تجربه شما افزایش پیدا می‌کند با همان امکانات کم و گلخانه کوچک می‌توانید در آمد خوبی کسب نمایید. قطعا با افزایش گلخانه و یا تکثیر بیشتر گیاهان این سود نیز افزایش پیدا می کند.

۷. تهیه غذای خانگی

تهیه غذای خانگی

تهیه ی غذای خانگی از آن دسته مشاغلی است که تقریبا همه ی آن افرادی که دستی در پخت و پز دارند می توانند به راه اندازی چنین کسب و کاری فکر کنند. آشنایی با هنر آشپزی جزو اولین و مهم‌ ترین مهارت هایی است که برای چنین شغلی نیاز است. بنابراین شاید بتوان گفت، خانم های خانه‌ دار مناسب‌ ترین قشر برای ورود به چنین عرصه‌ای هستند. این افراد علاوه بر کسب درآمد و متعاقبا، تامین مالی زندگی خود، از وقت‌ آزاد زیادی که در طول روز دارند می‌توانند بهترین و مفیدترین بهره را ببرند. البته لازم به ذکر است که راه‌اندازی آشپزخانه و تهیه غذای خانگی فقط به خانم های خانه دار محدود نمی‌شود و هر فردی و با هر موقعیت و یا هر میزان سواد و تجربه کاری می‌تواند قدم در این راه بگذارد.

۸. کتاب داری

شغل کتاب داری

اگر شما فرد منظمی هستید و کار با افراد را دوست دارید و همچنین برای دانش و اطلاعات ارزش قائل هستید، کتابداری شغلی است که مناسب شماست. کتابدار هر روز در کتابخانه خدمات مختلفی ارائه می کند. شخص کتابدار در کتابخانه های عمومی و یا کتابخانه سازمان ها مانند دانشگاه ها، مدارس و بیمارستان ها کار می کند. در شغل کتاب داری می بایست در ارائه خدمات به مشتریان بسیار با دقت عمل کرده و نیز برای تحقیق کردن و کسب برخی از اطلاعات بتوانید به خوبی از کامپیوتر استفاده نمایید. همچنین باید مهارت های نوشتاری خوبی داشته باشید. شما می توانید برای ورود به شغل کتاب داری تحصیلات دانشگاهی داشته و یا به عنوان دستیار کار خود را آغاز کرده و در طول کار آموزش های لازم را کسب کنید.

۹. طراحی وب

شغل طراحی وب جزو مشاغلی است که این روز ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. طراح وب از خلاقیت و هم چنین مهارت های فنی خود جهت ایجاد و طراحی وب سایت استفاده می کند. یک طراح وب جهت طراحی یک وب سایت می بایست ابتدا ظاهر سایت را در ذهن خود تصویرسازی کرده و درک کند که وب سایت مورد نظر چگونه عمل خواهد کرد. سپس به کمک طرح‌ های اولیه در صفحه‌ی کاغذ کار طراحی خود را آغاز می‌کند. سپس طرح اتود زده شده را در نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ پیاده‌سازی می‌نمایند و در انتها طرح را به کد تبدیل می‌کنند. اگر شما یک طراح وب و یا برنامه نویس وب هستید می توانید برای شرکت های طراحی وب و یا در بخش فناوری اطلاعات سازمان ها و یا به طور مستقل برای خود کار کنید. یکی از مزیت‌ های بزرگ این شغل قابلیت آزادکاری (freelancing) است که شما می‌توانید با داشتن چند وب سایت،‌ درآمد اینترنتی خوبی داشته باشید.

۱۰. دیجیتال مارکتینگ

کسب و کارهای کوچک در ایران

این روز ها کمتر کسی را می توان یافت که حتی برای یک بار هم که شده از تاکسی های آنلاین استفاده نکرده باشد و یا حتما در اطراف خود افرادی را دیده‌اید که حتی برای خریدهای روزانه خود از اپلیکیشن‌های آنلاین و وب‌ سایت‌ های اینترنتی استفاده می‌کنند. در دنیای امروزی استفاده از اینترنت و هم چنین تلفن‌ های هوشمند همراه به صورت گسترده‌، رایج شده است. به طوری که برای برخی از افراد، زندگی بدون شبکه‌های آنلاین بسیار سخت و دشوار است.

 

 

بدون شک اخبار زیادی در رابطه با وب سایت ها و اپلکیشن هایی که به تازگی بر سر زبان افتاده اند شنیده اید و میدانید که هر یک از آن ها به نوعی راحتی را برای کاربرانشان به ارمغان می آورند. حال می توان از وضع فعلی چنین نتیجه گرفت که اگر یک کسب و کار اینترنتی و یا همان دیجیتال مارکتینگ برای خود راه بیندازید که برای کاربران تازگی داشته باشد و هم چنین موجب راحتی کار آن ها حالا در هر زمینه ای شود قطعا به سود دهی نسبتا خوبی خواهید رسید.

۱۱. طراحی داخلی

به اعتقاد بعضی از افراد معماری مادر همه ی هنر هاست که تعاریف زیادی از آن ارائه شده است. ریشه ی شغل طراحی داخلی هم به رشته ی معماری باز می گردد. یک طراح می بایست در طراحی داخل خانه به فضای آرام بخش همان قدر اهمیت دهد که به اصول فیزیکی مانند نور، صورت و … توجه می کند.

 

طراحی داخلی بیش از آنکه علم و تکنیک باشد، ذوق و سلیقه و استعداد است و طراح شخصی است که با طرح های فردی اش با نقاشی و مجسمه سازی رقابت می کند. به همین علت می توان گفت که اگر به شغل طراحی و دیزاین علاقه دارید می توانید وارد این حرفه شوید و در کوتاه ترین زمان ممکن به سود دهی برسید.

۱۲. متخصص زیبایی

یکی دیگر از شغل هایی که در آمد خوبی دارد و می توان به آن تکیه کرد متخصص زیبایی است. متخصص زیبایی تنها به جراحی بینی ختم نمی شود و در این بازار رقابتی جراحی فک و صورت به دلیل اینکه یک عمل ترکیبی به حساب می‌آید و سخت‌تر از عمل بینی است و از ۵ تا ۲۰میلیون قیمت دارد. لیفتینگ یا کشیدن صورت بین ۴ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد؛ عمل چانه هم ۴ میلیون تومان است. در مورد عمل چانه باید گفت این عمل به تازگی میان آقایان طرفداران زیادی پیدا کرده و روز به روز هم به تعداد تقاضاکنندگانش اضافه می‌شود. به همین علت شغل تخصص زیبایی یکی از شغل های پر در آمد و به روز در زمینه ی کسب و کار می باشد.

۱۳. کسب و کارهای خانگی

کسب و کارهای خانگی

کسب و کار های خانگی بهترین راه برای کسب درآمد برای کسانی است که از کار کردن برای دیگران خسته شده اند. مشاغل خانگی این روز ها طرفداران بسیاری پیدا کرده و باعث توسعه ی پایدار و هم چنین کاهش فقز و محرومیت می گردد. در این نوع کسب و کار ارزش افزوده ی کالا ها و هم چنین خدمات تولید شده نصیب صاحب خانه می شود. در کسب و کار های خانگی در وقت صرفه جویی می شود زیرا فرد مجبور به ترک منزل و ساعت ها ماندن در شلوغی خیابان ها و ترافیک نیست و قادر است با خیالی آسوده و بدون دغدغه به فعالیت اقتصادی در خانه بپردازند.

 

 

مشاغلی هم چون پخت و پز غذا، بافت تابلو فرش،تهیه و تولید اقلام دکوری و صنایع دستی نظیر کیف و کوله، ساخت دستبند و گردنبند های ماه تولد، عروسک سازی ، پرورش قارچ و گیاهان خانگی و دارویی ، بسته بندی مواد غذایی و خوراکی ، شیرینی پزی ، درست کردن ترشی خانگی ، تدارک جعبه های کادویی و پکیج های خوراکی برای مناسبتهای خاص مثل عید نوروز، ماه رمضان و یا شب چله جزو کسب و کارهای خانگی می باشند که به راحتی و با سرمایه ی کم می توان به آن ها تکیه کرد.

۱۴. آموزش های آنلاین

کسب و کار آموزش آنلاین، یادگیری برنامه ریزی شده ای است که در آن معمولاً یادگیری و آموزش در محیط های جدا از هم صورت می گیرد. به همین علت آموزش آنلاین، به تکنولوژی های ارتباطی و نهادی برای طراحی و برنامه ریزی آموزش نیازمند است. امروزه اینترنت یک منبع آموزش قوی در رسانه ها آموزشی و به شکل کلی قادر به ارزیابی، مطابقت و اصلاح است که با استفاده از کامپیوتر برای تمام اشخاص در هر نقطه از جهان در هر زمان است. محبوبیت استفاده از اینترنت به عنوان یک منبع اطلاعاتی و آموزشی در حال افزایش است. به همین علت شما می توانید با استفاده از کسب و کار آموزش آنلاین یک شغل خانگی برای خود دست و پا کنید

۱۵. دکور کردن خانه ها

کسب و کارهای کوچک در ایران

دکور کردن خانه بنا بر تعریف علمی، هنر و علم ارتقا درون یک فضا و محیط به حساب می‌آید که هدف از آن ایجاد یک محیط بر پایه سلامت روحی و زیبایی شناختی سازه‌ای است که در آن افرادی زندگی خواهند کرد. طراح داخلی نیز به کسی گفته می‌شود که در این مسیر وظایف تحقیق،برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت آن پروژه را بر عهده دارد. در مرابطه با درآمد این رشته باید این نکته را به شما بازگو کنیم که میزان درآمد و دریافتی این رشته نیز همانند سایر رشته‌ های دانشگاهی به موارد زیادی وابسته است. به عنوان مثال، سابقه کار، محل کار، دفتر اختصاصی یا کارمند دفتری بودن، نمونه کارهای قبلی، محدوده شهری انجام فعالیت یا استقرار دفتر و بی شمار مورد دیگر در درآمد زایی این رشته بسیار موثر می باشد. به همین علت اگر به رشته ی دکور کردن خانه ها علاقه دارید می توانید به راحتی وارد این رشته شوید و در کوتاه ترین زمان ممکن به سوددهی برسید.

۱۶. محوطه سازی

امروزه نرم افزارهای رایانه ای یکی از مهم ترین ابزارهای کمکی برای محوطه سازی است که یاری گر افراد جهت رسیدن به اهدافش می باشد. اگر به بررسی اجمالی آگهی های استخدامی برای محوطه سازی بپردازید، متوجه خواهید شد که اکثر کار فرماها، شرکت ها و سازمان ها یکی از شرایط جذب مهندس محوطه سازی و یا همان شهر سازی را تسلط بر نرم افزارهای مربوط به حوزه مهندسی محوطه سازی قرار داده اند.

 

بنابراین اگر می خواهید در شغل محوطه سازی موفق باشید و به راحتی و سریعا بتوانید شغل مناسب و پر درآمدی را در حوزه تخصصی خود یعنی مهندسی محوطه سازی پیدا کنید و یا اگر شاغل در این حوزه هستید و می خواهید پله های ترقی را سریعتر طی کنید، مطمئن باشید یادگیری نرم افزارهای تخصصی محوطه سازی یکی از راه های اصلی و مطمئن برای شماست.

۱۷. تجارت ارز

ترید یک وازه ی انگلیسی است که معنی لغوی آن تجارت و یا داد و ستد می باشد. اما این واژه در بازار ارزهای دیجیتال به چه معنی است؟ همانطور که می‌دانید هر ارزی را می‌توان خرید و فروش کرد (مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و…) و یا به ارزهای دیگر تبدیل کرد که تراکنش های مربوط به آنها در بلاک چین ثبت می‌شود و بصورت شفاف قابل مشاهده است. اگر شما به مشاغلی هم چون بورس، خرید و فروش بیت کوین، معاملات فارکس و … علاقه دارید می توانید پس از آنکه آموزش های لازم در این زمینه را طی کردید وارد این شغل شوید.

۱۸. فست فودها

راه اندازی مغازه فست فود

شاید باورتان نشود که ایرانی ها بیشترین مصرف فست فود در دنیا را دارند و ایین کسب و کار کوچک پرسود در هر شهری هم به هر تعدادی هم باشد باز سوددهی بالای خود را دارد . صنعت غذایی فست فود و بیرون بر در دنیا یکی از شغل هایی است که به رونق رسیده است. افتتاح و راه اندازی فست فود یکی از شغل های محبوب است که با گذشت زمان می تواند سود دهی بالایی داشته باشد. به علت اینکه کسب و کار فست فود بسیار رقابتی است، خیلی حیاتی است که حتما تحقیق کنید. با کسانی که قبلا این کار را انجام دادند صحبت کنید. رویداد های شبکه های تجاری که با برگزاری همایش ها در مورد راه اندازی کسب و کارهای مختلف صحبت می کنند. سعی کنید بفهمید چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی بی فایده است، و تفاوت آن ها در چیست. اگر مثلا میدانید که یک رستوران یا فست فود قبلا شکست خورده است سعی کنید بفهمید چرا و علت آن را پیدا کنید ( صفحات گفت و گو آنلاین راجع به فست فود بهترین راه برای سنجش نیازهای بازار و نظرات مشتریان است ).

۱۹. برنامه گذار برنامه ها

کسی که وظیفه ی برنامه گذاری برنامه ها را بر عهده دارد می بایست فردی با دید وسیع باشد. آگاهی وی از چگونگی تاثیر گذاری تصمیمات بر پیشرفت کسب و کار اهمیت بالایی خواهد داشت. آنها پروژه های لازم برای دست یابی به هدف نهایی را تعریف می کنند. تمرکز بر استراتژی های مناسب در راستای اجرای یک برنامه کلی، از مهم ترین وظایف برنامه به شمار می رود. حتی توجه به پیامدهای درازمدت پروژه های انجام شده نیز بر حساسیت نقش برنامه گذار برنامه می افزاید.

۲۰. عکاسی

کسب و کارهای کوچک در ایران

در دنیای امروز که رقابت بین بیزینس ها تنگاتنگ و نزدیک شده است، جهت بقا و رسیدن به موفقیت می بایست برنامه ریزی و استراتژی دقیق و هدفمندی داشته باشید. عکاسی هم یکی از این بیزینس ها است که فضای رقابتی نزدیکی در ایران دارد . تعداد افراد فعال در این حرفه گویای این موضوع است که راه سختی در پیش دارید. برای راه اندازی کسب و کار عکاسی ابتدا می بایست آموزش های لازم در این زمینه را ببینید و سپس شروع به عکاسی از مدل و یا هر چیزی که دوست دارید کنید تا از این طریق برای خود نمونه کار جمع کنید و به رزومه ی کاری خود بیفزایید. سپس با گذشت زمان می توانید با اجاره ی مکانی جهت راه اندازی آتلیه کار خود را گسترش دهید.

 

 

۲۱. شعبه رستوران های زنجیره ای

یکی از کسب و کارهایی که می توانید شروع کنید به عهده ی گرفتن شعبه ی رستوران های زنجیره ای می باشد. اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید باید برای آن برنامه ریزی کنید. می بایست از اساس طرح کسب و کارتان جهت درخواست وام و هم چنین برنامه های سرمایه گذاری استفاده کنید. قوانین مربوط به کارکنان تا قوانین بهداشت غذایی و هم چنین قوانین جدید مانند استعمال دخانیات و رعایت قوانین و مقررات و الزامات قانونی بر موفقیت رستوران شما بسیار تاثیر گذار است.

۲۲. استدیو یوگا

یوگا ورزشی جسمی و ذهنی می باشد که در شبه قاره ی هند و توسط هندو ها به وجود آمده است. یوگا از طرفی به معنای «کنترل کردن» آمده‌ است و در آن صورت یوگا را می‌توان علم کنترل امواج فکر و علم مهار قوای ذهن به منظور تسلطی همه‌جانبه بر توان بالقوه خود دانست. افرادی هستند که علاقه ی زیادی به این رشته دارند که پس از گذراندن دوره های آموزشی می توانند برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند. شما هم می توانید در صورت تمایل دوره های مربی گری یوگا را بگذرانید و در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق آموزش به درآمد زایی برسید.

۲۳. پرورش حیوانات (بوغلمون ، بلدرچین و …)

کسب و کارهای کوچک در ایران

امروزه به علت کنترل بیماری های مشترک بین انسان و طیور مانند آنفولانزای فوق حاد پرندگان و سایر بیماری ها نظارت های سخت تری در ارائه مجوز پرورش بوقلمون و سایر طیور از طرف سازمان دامپزشکی اعمال می شود. البته جای نگرانی نیست این نظارت ها و گرفتن مجوز های قانونی میتواند از بروز خسارات مالی و جانی در آینده جلوگیری کند. گاهی اوقات نزدیک بودن به محل پرورش طیور دیگر و یا آلودگی طیاد در یک منطقه باعث میشود تا شما نتوانید مجوز دریافت کنید. البته امکان دارد به تغییر ظرفیت و یا نوع پرورش سنتی یا صنعتی موفق به اخذ جواز شوید.

 

برای واحد های کوچک پرورش بوقلمون محلی نیاز به جواز نیست ولی بهتر است اداره دامپزشکی و یا اداره جهاد منطقه شما از تعداد پرنده ای که نگهداری میکنید مطلع باشند. از این رو اگر قصد دارید وارد کسب و کاری شوید و به درآمد برسید کسب و کار پرورش حیوانات مانند بوقلمون و بلدرچین می تواند موثر باشد.

۲۴. نگه داری از سالمندان و کودکان

شغل پرستار سالمند و کودک در کشورهای پیشرفته در جهان کاملاً برنامه ریزی شده و علمی آموزش داده می شود. پرستار سالمند و کودک در منزل باید به وظایف خود مسلط باشد. فردی که در این عرصه پا میگذارد می بایست به صورت کاملاً اصولی خدمات مورد نیاز سالمند را ارائه دهد. در صورتی که پرستار آموزش دیده و با مسئولیت باشد خانواده سالمندان اعتماد کافی برای سپردن مسئولیت سالمند را به آنها خواهند داشت. با توجه به افزایش تعداد سالمندان در ایران و نیاز به نیروی کارآمد، در صورتی که در پی فعالیت در زمینه ی مراقبت از سالمندان هستید، لازم است درباره آن زودتر تصمیم گرفته و حتی اگر قادرید در این زمینه تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز نمایید.

۲۵. تولید محتوا

کسب و کار تولید محتوا

تولید محتوا کردن، یعنی خلق متن‌ها، تصاویر، ویدئوها، صدا و پیام‌هایی که قرار است با یک سری آدم ارتباط برقرار کنند. این ارتباط گاهی با نگاه کردن به یک بیلبورد تبلیغاتی اتفاق می‌افتد، و گاهی هم با خواندن یک مقالۀ چند صد کلمه‌ای! تولیدکننده محتوا می‌تواند دستی در انواع محتوا داشته باشد (مثلاً گرافیست باشد، پادکست ضبط کند یا مقاله بنویسد)، یا نه فقط در یکی دو مورد حرفه‌ای باشد. (اما دقت کنید که معمولاً تسلط به محتوای متنی و مسلط بودن به یکی دو تا نرم افزار ویرایش عکس مثل فتوشاپ از ضروریات است.) پس اگر به تولید محتوا علاقه دارید و می دانید که در این شغل می توانید به درآمد زایی برسید شغل تولید محتوا می تواند برای شما مناسب باشد.

 

 

۲۶. توسعه اپلیکشین ها

پس از یادگیری نکته‌ های متعدد درباره اندروید و ویژگی‌ های آن می بایست درباره توسعه نرم‌افزار و به‌طور خاص بخش موبایل یک تحقیق کلی انجام دهید. درباره تمام زبان‌های برنامه‌نویسی، پلتفرم‌ها و ابزارهایی که ممکن است برای شروع فرآیند توسعه به آن‌ها نیاز داشته باشید، پژوهشی دقیق انجام دهید. تمرکز اصلی را روی Java, Kotlin, Android Studio و تمام ابزارهای کیت توسعه نرم‌افزار قرار دهید، زیرا آن‌ها بخشی از سفر شما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن محسوب می‌شوند.بنابراین شغل توسعه اپلکیشن ها می تواند برای علاقه مندان شغلی موثر و پر درآمد باشد.

۲۷. غرفه کادو

با توجه به هجوم همه به سمت فروشگاه های اینترنتی و البته هایپر مارکت ها بسیاری بر این باورند که مغازه داری دیگر مرده است ولی در حقیقت این گونه نیست. حداقل برای بسیاری از انواع مغازه ها این مسئله صادق نیست. البته برخی محصولات با پیشرفت تکنولوژی یا تغییر شرایط اقتصادی و سیاسی مشتری قبلی را نخواهند داشت. مثلا آژانس ها را در نظر بگیرید. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سایت ها و برنامه هایی مثل اسنپ، تپسی، کارپینو و… آژانس ها سهم بازار زیادی را از دست دادند. اما بسیاری از مغازه ها و غرفه ها هم هستند که همواره بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردارند مانند غرفه های کادو فروشی که در همه ی روزهای سال به قول معروف تنور آن داغ است.

۲۸. استودیو موزیک

راه اندازی استودیو موزیک

شاید شما هم فکر کنید ساخت استودیوی موزیک کار بسیار سخت و پر هزنیه ای می باشد ، ولی در واقعیت ساخت استودیو بسیار راحت می باشد و تنها نیاز به هزینه های راه اندازی دارد. برای ایجاد استودیو در منزل یا هرجای دیگری نیاز به چند ابزار اساسی داریم.

 

برای راه اندزی استودیو شما نیاز به یک میکروفون خوب دارید ، که بیشترین هزینه شما را دربر می گیرد . برای خرید میکروفون خوب عجله نکنید وسعی کنید بسته به نیاز و موضوع کار خود یک گزینه مناسب را انتخاب نمایید. همچنین شما نیاز به یک کامپیوتر مناسب با کارت صدای خوبی دارید. که می توانید از کامپیوتر قدیمی خود هم استفاده کنید ، ولی داشتن یک کارت صدای خوب می تواند به کیفیت کار شما کمک نماید.

 

با ساخت یک استودیو می توانید از روش های مختلفی مثل ، تولید پادکست و ساخت موزیک درآمد های خوبی کسب کنید.

۲۹. بوتیک لباس

راه اندازی بوتیک لباس

بوتیک های لباس از کسب و کار های کوچک شهری و پرسود می باشند ، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد افرادی که در زمینه ی مد و لباس موفق هستند به چه نکاتی برای پیش برد اهداف کسب و کار خود توجه داشته اند. شما می بایست سعی کنید زمانی که مشغول تدوین طرح کسب و کار خود هستید واقع بین باشید. به یاد داشته باشید که در این کسب و کار بهتر است که سود خود را در ابتدای کار کم در نظر بگیرید. بهتر است که در مورد توانایی های خود واقع بین باشید تا بعدا دچار پشیمانی نشوید. به طور خاص به این مدل از راه اندازی کسب و کار در حوزه ی مد و لباس بهتر است توجه کنید.

۳۰ برنامه ریز مسافرت

برنامه ریز مسافرت و یا همان راهنما، گروه سفر را همراهی می کند و رابط ميان مسافران و شرکت برگزار کننده تور مي باشد. برنامه ریز مسافرت، مسافران را به هنگام دشواري هاي شخصي کمک مي کند و بر انجام درست برنامه ها و کارها نظارت دارد و حساب و کتاب هزينه ها را از آغاز تا پايان نگه مي دارد. این شغل با اينکه موقعيتي بسيار خوب براي سفر و آشنايي با مردمان تازه فراهم مي آورد اما، مشکلاتي همچون امکان همسفر بودن با مسافران ناسازگار در تورها، پيش آمدن دشواري هاي پيش بيني نشده و باز دارنده در کارها و برنامه تور و پيامدهاي ناشي از اين شيوه زندگي که بر روي روابط و زندگي شخصي هم تاثير مي گذارد، از جذابيت اين کار مي کاهد. اما اگر فکر می کنید که به این شغل علاقه دارید می توانید با ورود به آن به درآمد زایی برسید.

 

بنابراین لیست ما شامل برخی از کسب و کار های کوچک پرسود در ایران می باشند ، که برخی از آن ها نوپا بوده و برخی بسیار متداول هستند. اگر حس می کنید کسب و کاری در این لیست ذکر نشده است ، لطفا ایده کسب و کار کوچک و پرسود خود را در بخش نظرات پایین مطلب ذکر کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 180
  • بازدید سال : 795
  • بازدید کلی : 6,032