loading...

مجک لرن

در حالی که گرفتن عکس‌های باورنکردنی و چشم‌گیر با دوربین گوشی‌مان آسان است، گاهی اوقات در یادآوری محل گرفتن آن عکس‌ها مشکل داریم. اگر موقعیت مکانی برای شما بسیار عزیز است، می توانید

چگونه مکان را از روی عکس به راحتی تشخیص دهیم ؟

admin بازدید : 29 سه شنبه 03 آبان 1401 : 10:24 نظرات (0)

در حالی که گرفتن عکس‌های باورنکردنی و چشم‌گیر با دوربین گوشی‌مان آسان است، گاهی اوقات در یادآوری محل گرفتن آن عکس‌ها مشکل داریم. اگر موقعیت مکانی برای شما بسیار عزیز است، می توانید به راحتی آن را به خاطر بیاورید، اما اگر کسی از شما مکان را بپرسد و هیچ سرنخی نداشته باشید که چه پاسخی باید بدهید چه؟  ممکن است تعجب کنید که چگونه می توان مکان را از یک تصویر واکشی کرد؟ خوب، این کار با خواندن داده های EXIF ​​ذخیره شده روی تصاویری که گرفته اید انجام می شود. شما می توانید مکان را از یک عکس در مراحل آسان تشخیص  دهید، اما باید ابزار مناسبی داشته باشید.

 

داده EXIF ​​دقیقا چیست؟

وقتی از گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی خود عکس می گیرید، تصویر تنها چیزی نیست که گرفته می شود. اطلاعات دیگری مانند تاریخ و زمان، مکان، مدل دوربین، سرعت شاتر، تراز سفیدی و چند مورد دیگر نیز در فایل تصویر ذخیره می شود.

 

این داده ها در تصویر با فرمت EXIF ​​ذخیره می شوند و از دید کاربران پنهان نگه داشته می شوند. با این حال، می توانید از چندین برنامه شخص ثالث یا ابزار وب برای استخراج و مشاهده داده های EXIF ​​یک تصویر استفاده کنید.

 

داده های EXIF ​​تمام اطلاعات مربوط به تصویر مورد نظر را به شما نشان می دهد. بهترین راه برای خواندن داده های EXIF ​​یا یافتن مکان از روی عکس، استفاده از وب سایت های آنلاین است.

 

فهرست بهترین سایت ها برای یافتن و تشخیص مکان از عکس

چندین سایت در وب در دسترس هستند که به شما امکان می دهند مکان را از یک عکس در مراحل آسان پیدا کنید. شما باید این وب سایت ها را باز کنید، عکس خود را آپلود کنید و داده های EXIF ​​را بخوانید. در این مطلب از رسانه آموزشی لرن پارسی بهترین سایت هایی که می توانید استفاده کنید ، معرفی شده اند.

 

۱) Photo Location

سایت Photo Location

Photo Location یک سایت ساده در لیست ما است که برای اطلاع از مکانی که گرفته شده است باید عکسی را آپلود کنید. هیجان انگیزترین چیز در مورد سایت این است که تصویر را مستقیماً در Google Map ترسیم می کند.

 

با این حال، تنها نکته این است که Photo Location تنها زمانی به شما آدرس عکس گرفته شده را نشان می‌دهد که داده‌های EXIF ​​تصویر دارای مکان باشند. با این وجود، اگر هیچ مکانی در داده های EXIF ​​وجود ندارد، می توانید جزئیات مکان را از طریق همان وب سایت به عکس خود اضافه کنید.

 

Photo Location به وضوح  وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود، همه عکس ها را در فواصل زمانی منظم حذف می کند. بنابراین، حریم خصوصی دلیلی برای نگرانی در اینجا نخواهد بود.

 

۲) Pic2Map

برنامه مکان یاب عکس

Pic2Map یکی دیگر از بهترین وب‌سایت‌های موجود در این فهرست است که مکان را از روی عکس تشخیص  می‌دهد. در صورتی که عکس را از گوشی با قابلیت GPS گرفته باشید، سایت اطلاعات موقعیت مکانی را به شما نشان می دهد.

 

مانند هر نمایشگر موقعیت مکانی عکس دیگری، Pic2Map نیز داده های EXIF ​​تعبیه شده در تصویر را تجزیه و تحلیل می کند تا مختصات GPS و موقعیت مکانی را به شما نشان دهد.

 

به غیر از مختصات GPS و مکان، Pic2Map همچنین اطلاعات دیگری را در مورد فایل EXIF ​​مانند نام تجاری، نوع لنز، سرعت شاتر، سرعت ISO، فلاش و غیره نشان می دهد.

 

۳) Where is the Picture

لوکیشن عکس در اندروید

Where is the Picture یک وب سایت بسیار ساده با رابط کاربری جذاب است. این سرویس موقعیت مکانی عکس و خدمات برچسب گذاری جغرافیایی را به شما ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند مکان دقیق عکس خود را پیدا کنید.

 

شما باید روی دکمه Upload & Locate your picture در بالا کلیک کنید و عکس را در این وب سایت انتخاب کنید. پس از انتخاب، سایت مکان و آدرس عکس را روی یک نقشه تعاملی به شما نشان می دهد.

 

تنها ایراد سایت این است که هیچ قابلیت کشیدن و رها کردن را ارائه نمی دهد و صفحه درباره ما چیزی در مورد آنچه که با تصاویری که کاربران آپلود می کنند انجام می دهد نمی گوید.

 

۴) Exifdata

Exifdata

اگر به دنبال راهی بی دردسر برای نگاه عمیق تر به تصاویر مورد علاقه خود هستید،  Exifdata یک وب سایت با رابط کاربری تمیز است که اطلاعات زیادی در مورد تصاویر شما به شما نشان می دهد.

 

با Exifdata می توانید به سرعت سرعت شاتر، جبران نوردهی، شماره ISO، تاریخ و زمان و سایر اطلاعات مربوط به تصاویر را تعیین کنید.

 

Exifdata فقط در صورتی جزئیات مکان را به شما نشان می دهد که تصویر اطلاعات GPS را ذخیره کرده باشد. به طور کلی، Exifdata یک وب سایت عالی برای نگاه عمیق تر به عکس های مورد علاقه شما است.

 

۵) Jimpl

تشخیص مکان از روی عکس

مانند هر وب سایت دیگری در hdk لیست، Jimpl  به شما امکان می دهد ابرداده های پنهان عکس های خود را کشف کنید. با Jimpl، می توانید به سرعت تعیین کنید که چه زمانی و کجا عکس گرفته اید.

 

جدا از یافتن جایی که عکس گرفته‌اید، Jimpl حتی می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های EXIF ​​را برای محافظت از اطلاعات شخصی خود حذف کنید.

 

یکی دیگر از نکات مثبت Jimpl این است که به وضوح بیان می کند که عکس های آپلود شده در عرض ۲۴ ساعت پس از آپلود حذف شده اند. بنابراین، آپلود تصاویر در Jimpl کاملاً ایمن است.

 

بنابراین، اینها بهترین وب‌سایت هایی  هستند که به شما کمک می‌کنند موقعیت مکانی را به راحتی از عکس پیدا کنید. شما باید عکس های خود را آپلود کنید و سایت ها به طور خودکار داده های EXIF ​​را دریافت کرده و به شما نشان می دهند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید قرار گرفته شده باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 172
  • بازدید سال : 787
  • بازدید کلی : 6,024