loading...

مجک لرن

متاسفانه در هیچ جای دنیا پیدا کردن کار آسان نیست،  شاید هیچ احساسی بهتر از موفقیت در مصاحبه و شنیدن “شما استخدام شده اید” وجود نداشته باشد، زیرا به آرامی از دانشجو بودن به فردی حرفه ا

متاسفانه در هیچ جای دنیا پیدا کردن کار آسان نیست،  شاید هیچ احساسی بهتر از موفقیت در مصاحبه و شنیدن “شما استخدام شده اید” وجود نداشته باشد، زیرا به آرامی از دانشجو بودن به فردی حرفه ای شدن تبدیل می شوید.

 

در طول اولین کار خود، با چالش های جدید زیادی روبرو خواهید شد – برخی از آنها شخصی، برخی دیگر حرفه ای، اما همه آنها مهم هستند. در این مقاله از سایت لرن پارسی ، برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است در اولین کار خود با آن‌ها مواجه شوید، همراه با راه‌حل‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا بدانید چه انتظاری داشته باشید و چگونه با آن‌ها برخورد کنید.

  

۱. دستمزد کمتری دریافت خواهید کرد

استرس روز اول کاری

به دست آوردن شغل به عنوان یک تازه کار مطمئناً یک دستاورد قابل ستایش است. اما فوراً انتظار دریافت حقوق زیادی نداشته باشید. همانطور که به زودی متوجه خواهید شد، افرادی که برای اولین بار در کاری حضور دارند، اغلب دستمزد کمتری دریافت می کنند.

 

سطح تخصص و قابلیت اطمینان شما، علیرغم عملکرد خام بالای شما، به سادگی با سطح یک حرفه ای با تجربه قابل مقایسه نیست. استخدام یک تازه کار به همان اندازه که برای کارفرمایان سودمند است خطرناک است.

 

راه حل :

ویدیوهای فریلنسری را جستجو کنید که به مجموعه مهارت شما مرتبط است. در اصل، داشتن شغل به معنای اجاره زمان است. و در حالی که یک شغل داخلی به شما درآمد ثابتی را تضمین می کند و مهارت های نرم را به شما می آموزد، نمی تواند آزادی استفاده از زمان خود را به شما ارائه دهد.

 

اکثر فریلنسرها بر اساس کار واقعی که تولید می کنند به جای حقوق ماهانه هزینه می گیرند. بنابراین، اگر شما یک کارگر یا کارمند سریع هستید، فریلنسینگ برای شما سود بیشتری خواهد داشت زیرا بر اساس عملکرد خود (یک معیار متغیر) و نه بر اساس زمان خود (یک معیار ثابت) پاداش دریافت می کنید.

 

هزینه های خود را بودجه بندی کنید و تمام هزینه های غیر ضروری را کاهش دهید تا از پولی که به دست می آورید حداکثر استفاده را ببرید. ممکن است در ابتدا برای شما سخت باشد که به بودجه پایبند باشید، اما یاد خواهید گرفت که چگونه پولی را که به سختی به دست آورده اید اولویت بندی کنید و خوب خرج کنید.

 

اشکالی ندارد که هرازگاهی ولخرجی کنید، اما مسیر اهداف بلندمدت خود را گم نکنید. هر چه بیشتر پس انداز و سرمایه گذاری کنید، آینده بهتری خواهید داشت.

 

۲. احساس می کنید تحت تأثیر وظایف خود قرار گرفته اید

به عهده گرفتن مسئولیت هایی که بر شرکت تأثیر می گذارد می تواند ترسناک باشد. اغلب ممکن است با یادگیری در مورد شرکت، محصولات آن، سیستم‌های نرم‌افزاری، وظایف خود و مهلت‌های تکمیل وظایف محول شده احساس خستگی و فرسودگی کنید.

 

برخی از این شوک ها و شکست ها قابل انتظار است. تعداد کمی از شرکت‌ها آموزش و جلسات بیشتری را برای مقابله با فشار عظیمی که ممکن است تازه‌کازها با آن مواجه شوند، ارائه می‌دهند. اما اکثریت کارفرمایان به اندازه کافی روی کارمندان خود سرمایه گذاری نمی کنند.

 

راه حل :

  • برای ایجاد تعادل در استرس کاری، یک برنامه زمانی ایجاد کنید و با نظم و انضباط آن را دنبال کنید.
  • وظایف خود را بر اساس سطح اولویت و فوریت آنها سازماندهی کنید.
  • مهلت های تعیین شده را در لیست کارهای خود قرار دهید. این به شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید و از منحرف شدن از اهداف خود جلوگیری کنید.

 


 

مطمئن شوید که به طور منظم استراحت می کنید و هر چند وقت یک بار حباب کار خود را رها کنید تا ذهنتان روشن شود. وقتی ذهن شما با وظایفی که در لیست دارید شلوغ است، بهره وری آن کم خواهد شد.

 

می توانید با صحبت با یک همکار مورد اعتماد ، افکار  خود را مرتب کنید و این به شما کمک کند تا با استرس و اضطراب کنار بیایید. قطعا با پیروی از راهنمایی های مجرب و مدیریت موقعیت های استرس زا در زمان و غم و اندوه بسیار خوب عمل  خواهید کرد.

 

۳. زندگی شخصی شما ضربه خواهد خورد

زندگی شخصی

دانش‌آموزان اغلب بر این باورند که وقتی از دانشگاه خارج می‌شوند، تمام وقت دنیا را برای استراحت و معاشرت با دوستان خود خواهند داشت.

 

واقعیت این است که در حالی که دیگر نیازی به نگرانی در مورد اساتید و تکالیف نخواهید بود، وظایف و مهلت های شما همچنان نیازمند توجه شما خواهد بود.

 

راه حل :

برای مقابله با فشارهای غیرمنتظره بزرگسالی،  باید مفهوم تعادل کار و زندگی را در خود جای دهید. سعی کنید تمام وظایف و کارهای خود را در ساعات اداری به پایان برسانید و زمان خود را به خوبی مدیریت کنید.

 

آوردن کار بیشتر به خانه فقط باعث سوختن شما و کاهش بهره وری شما می شود. تعطیلات آخر هفته را با انجام فعالیت هایی که به طور کامل شما را از کار دور می کند، استراحت کنید. از دو یا یک روز مرخصی خود نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید ذهن و بدن خود را برای ۶ روز دیگر کار آماده کنید.

 

۴. شما باید یاد بگیرید که چگونه اجتماعی شوید

اجتماعی شدن در محیط کار

یکی دیگر از مسائل رایجی که بیشتر افراد تازه وارد در محل کار خود با آن مواجه هستند، تردید در ایجاد روابط است.

 

از آنجایی که روابط حرفه ای به اندازه روابط شخصی از صراحت برخوردار نیستند، انتظار می رود عصبی باشید زیرا در حال حاضر فاقد آن مهارت های نرم هستید. و با این حال، معاشرت بخشی ضروری از یک عضو متعهد تیم و یک کارمند خوب است.

 

راه حل:

اگر به کمک نیاز دارید کمک بگیرید! از آنجایی که شما یک کارمند جدید هستید، پرسیدن سوال نه تنها از شما انتظار می رود، بلکه توصیه می شود. پاسخ دادن به سؤالات شما در مورد وظایف روزانه از همکاران یا باتجریه ها  مفید خواهد بود و مانع از دست دادن هر کاری در آینده می شود.

 

در واقع، زمانی که یک همکار به شما کمک کند، احتمال اینکه دوباره به شما کمک کند، بیشتر می شود. این به دلیل اثر بن فرانکلین است . شما نباید از پرسیدن سوال، درخواست کمک و بیان نظرات خود در یک جلسه تیمی بترسید. اگر انتقاد را دریافت کردید  – این بخشی از معاشرت است. با این حال، اجازه ندهید موقعیت شما شایستگی شما را تعیین کند.

 

اولین روز کاری باید بهترین روز شما باشد

به عنوان یک فرد تازه کار، رسیدن به اولین شغل شما پر از چالش خواهد بود. شما می توانید انتظار سفری پر از دست انداز را داشته باشید تا سفری آرام. صرف نظر از این، اگر با نگرش درست برخورد کنید، بسیار ارزشمند است. شما باید در اولین شغل خود بهترین کار را انجام دهید، زیرا این پله ای برای یک شغل موفق و پردرآمد است.

 

 

شغل اول در درجه اول به جای کسب درآمد در مورد یادگیری تجربه است. در میان تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مافوق خود، خود را نسوزانید. استراحت کردن به همان اندازه مهم است که برای استفاده حداکثری از این تجربه غنی، سازنده باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 786
  • بازدید کلی : 6,023